قیمت کامپوزیت دندان

قیمت کامپوزیت دندان 1402 | کامپوزیت ونیر قیمت

کامپوزیت دندان موادی هستند از جنس رزین که در واقع همان ماده ای است که دندان را با آن پر و ترمیم میکنند. با کمک کامپوزیت دندان پزشک می تواند شکل، فرم و لب پریدگی دندان ها و طرح لبخند شما را در مقیاس کم تا متوسط ترمیم کند.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان ها همرنگ دندان هستند و پس از ترمیم از لحاظ ظاهری کاملا شبیه دندان های خود شما هستند. کامپوزیت دندان جنسی مانند خمیر دارد و نیازی به لابراتوار دندانسازی ندارد.

کامپوزیت دندان در یک جلسه در دندانپزشکی انجام می شود و مواد کامپوزیتی بصورت مستقیم بر روی دندان ها قرار میگیرند و توسط ابزارهای مخصوص کامپوزیت شکل میگیرند و صیقلی و براق می شوند.

با کامپوزیت دندان علاوه بر اصلاح طرح لبخند و افزایش زیبایی دندان هایتان می توان تا حدودی بهم ریختگی دندان ها را اصلاح نمود. برای معاینه و ویزیت رایگان لبخند پلاس فرم موجود در این صفحه را تکمیل نمائید. 🙂

برای رزرو وقت و معاینه رایگان از طریق فرم زیر شماره تماس خود را ثبت کنید.

ابتدا شماره تماس خود را وارد کنید و سپس بر روی دکمه رزرو وقت بزنید.

تفاوت قیمت کامپوزیت دندان ونیر

کامپوزیت دندان قیمت های متفاوتی دارد که همین تفاوت قیمت کامپوزیت دندان معمولا باعث سردرگمی شما عزیزان می شود.

عواملی مانند مارک کامپوزیت دندان، تعداد هر واحد کامپوزیت دندان، کیفیت کامپوزیت دندان و همچنین جنس کامپوزیت ونیر بر روی قیمت نهایی کامپوزیت دندان ونیر تاثیرگذار هستند.

یکی از عوامل دیگری که در قیمت کامپوزیت دندان تاثیرگذار است، تجربه و تخصص پزشک و محل کلینیک دندانپزشکی است که بر روی قیمت کامپوزیت ونیر تاثیرگذار هستند.

قیمت کامپوزیت دندان 1400

در ادامه لیست قیمت کامپوزیت دندان ونیر در سال 1400 را به تفکیک جنس کامپوزیت، گارانتی، کشور سازنده کامپوزیت و قیمت کامپوزیت قرارداده ایم.

قیمت های ذکر شده بابت هر واحد کامپوزیت دندان می باشد. و علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان ها به دلیل کیفیت مواد استفاده شده و مهارت پزشک کامپوزیت در طراحی دندان ها است.

جدول تعرفه قیمت کامپوزیت دندان در سال 1400

نوع کامپوزیتکشور سازندهقیمت آزادتخفیفقیمت ویژه ماضمانت لبخند پلاس
کامپوزیت زنیت zenitآلمان1.200.000850.000350.000 تومان
کامپوزیت کاریزماآلمان1.300.000900.000400.000 تومان6 ماه
کامپوزیت توکویاماژاپن1.000.000500.000800.000 تومان6 ماه
سارمکو Saremcoسوییس1.300.000500.000800.000 تومان6 ماه
کامپوزیت IPSآمریکا1.500.000510.000990.000 تومان1 سال
جدول قیمت کامپوزیت دندان

قیمت کامپوزیت ونیر IPS

کامپوزیت ونیر ips دارای خاصیت فوق العاده باکیفیت شبیه ترین کامپوزیت دندان با ظاهر سرامیکی هستند که بسیار شبیه به تاج دندان های طبیعی و سرامیکی است.

کامپوزیت ips جزو بهترین و با کیفیت ترین کامپوزیت دندان موجود در ایران است. کامپوزیت آی پی اس کیفیت بسیار بالایی دارد.

بهترین کامپوزیت دندانی که میتوانید انتخاب کنید همین کامپوزیت ips است. کامپوزیت ونیر ips کیفیت بسیار بالایی دارد و ظاهری بسیار طبیعی و شبیه به دندان های اصلی شما دارد.

مهمترین مزایای کامپوزیت ips

کامپوزیت دندان ips دارای سایه های بسیار طبیعی و طیف های رنگی نچرال است که از مهمترین مزایای این نوع کامپوزیت به حساب می آید.

کامپوزیت دندان ips یکی از بهترین انواع کامپوزیت دندان آمریکایی است که مقاومت و زیبایی بسیار زیادی دارد و برای تجربه کامپوزیت دندانی حرفه ای و باکیفیت می توانید این نوع کامپوزیت را با قیمت بسیار ویژه از دندانپزشکی لبخند پلاس انتخاب کنید.

هرچه تجربه و تخصص پزشک کامپوزیت دندان بیشتر باشد طراحی و زیبایی کامپوزیت دندان شما بهتر است و یکی از علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان همین مورد است. قطعا قیمت کامپوزیت یک پزشک باتجربه متفاوت است.

انواع کامپوزیت دندان

کامپوزیت ماکروفیل
کامپوزیت هیبرید
کامپوزیت نانوهیبرید
کامپوزیت ips

ماکروفیل ها اولین کامپوزیت هایی بودند که به بازار معرفی شدند. ماکروفیل ها دارای ذراتی هستند که اندازه آنها بین 10 تا 50 میکرومتر است.

این ذرات بزرگ استحکام بسیار خوبی دارند، ولی صیقل دادن آنها دشوار است پس از نظر زیبایی مناسب نیستند. مخصوصا برای کامپوزیت دندان جلو مناسب نیستند.

دو نمونه از میکروفیل های موجود در بازار امروزه نسخه های مختلف هلیومولار از شرکت Ivoclar Vivadent و Renamel از Cosmedent هستند.

هیبریدها، میکروهیبریدها و نانوهیبریدها، کامپوزیت‌ دندان هایی هستند که از نظر استحکام از ماکروفیل ها قوی تر و از نظر زیبایی و صیقل پذیری از کامپوزیت های میکروفیل‌ برتر هستند.

جدیدترین نسل کامپوزیت دندان ها

نانو کامپوزیت ها بهترین و جدیدترین نسل کامپوزیت دندان هستند که استحکام و زیبایی بالایی دارند.

نانوکامپوزیت ها جدیدترین نسل کامپوزیت دندان هستند. ذرات نانو کامپوزیت دندان در کنار هم قرار می گیرند تا نانوخوشه ها را تشکیل دهند. این امر به ذرات کوچکتر اجازه می دهد تا با هم جمع شوند و به عنوان ذرات بزرگتر عمل کنند.

در نتیجه در نانوکامپوزیت ها استحکام، مقاومت در برابر سایش و جلاپذیری افزایش می یابد. این از وپژگی های منحصر به فرد نانو کامپوزیت دندان ها است.

عوامل مهم در انتخاب کامپوزیت دندان

باید توجه داشته باشید که تمامی موارد زیر در قیمت نهایی کامپوزیت دندان تاثیرگذار هستند. کامپوزیت دندانی که توسط پزشک باتجربه انجام شود و دارای کیفیت و مقاومت بالایی باشد قطعا گرانتر از بقیه کامپوزیت ها است.

  • مقاومت کامپوزیت: مقاومت کامپوزیت در برابر فشار و شکستن. این قابلیت به خصوص در ترمیم کامپوزیت دندان در دندان های خلفی اهمیت دارد.
  • شفافیت کامپوزیت دندان: شفافیت و درخشان بودن کامپوزیت دندان یک از عوامل مهم است به عنوان مثال در کامپوزیت دندان جلو میزان شفافیت بسیار مهم است.
  • پولیش پذیری: کامپوزیت دندان های هیبریدی نیز قابلیت پرداخت بالایی دارند. کامپوزیت های نانو قابلیت پرداخت بیشتری نسبت به هیبریدها دارند.
  • تخصص دندان پزشک: در بخش ترمیم زیبایی دندان با کامپوزیت، دندان پزشک علاوه بر مهارت باید ظرافت و زیبایی شناختی در کارداشته باشد. برای کامپوزیت دندان جلو تجربه دندان پزشک بسیار مهم است.

عوارض و معایب کامپوزیت دندان

عوارض کامپوزیت دندان زیاد نیست و تنها موردی که می توان توجه کرد این است که کامپوزیت دندان رنگ پذیر است و در مدت طولانی (براساس نوع کامپوزیت) تغییر رنگ اندکی میدهد.

همچنین گاهی بر اثر انتخاب کامپوزیت دندان نامرغوب و بی کیفیت می توانیم یکی از عوارض کامپوزیت را تغییر رنگ و یا ناهماهنگی رنگ دندان ها اشاره کنیم که به جنس کامپوزیت دندان و تجربه پزشک مربوط است.

عوارض کامپوزیت دندان های جلو را می توان فقط رنگ و نوع جایگذاری کامپوزیت دندان ها بیان کرد. نوع کامپوزیت دندان جلو به دلیل تاثیر زیاد در زیبایی و کیفیت لبخند شما بسیار مهم است.

برای قیمت کامپوزیت دندان جلو بهتر است از بهترین کامپوزیت دندان ونیر استفاده شود که همان کامپوزیت دندان ips است.

طول عمر کامپوزیت دندان به مدت زمانی گفته می شود که  کامپوزیت دندان تغییر رنگ میدهد.که حدودا 4 تا 8 سال تخمین زده شده و در این بین اگر کامپوزیت دندان دچار شکستگی شود قابل ترمیم است.

البته با رعایت یکسری نکات طول عمر کامپوزیت دندان افزایش خواهد یافت.

عوامل موثر بر طول عمر کامپوزیت دندان

  1. نوع کامپوزیت دندان
  2. رعایت بهداشت دهان و دندان
  3. عدم استفاده از سیگار
  4. گاز نزدن چیزهای سفت مانند ته دیگ وغیره.
  5. شستن دندان ها بلافاصله پس از مصرف قهوه و یا نوشیدنی و خوراکی های رنگی.

کامپوزیت دندان یا لمینت دندان؟

کامپوزیت دندان و لمینت دندان هرسه از روش های ترمیم زیبایی دندان هستند و تفاوت هایی با هم دارند که در ادامه به تشریح آنها خواهیم پرداخت.

تفاوت کامپوزیت با لمینت دندان چیست؟ کامپوزیت دندان بهتر است یا لمینت دندان ؟

کامپوزیت دندان 1400: کامپوزیت یک ماده پلیمری به رنگ دندان است که قابلیت اجرای ترمیم زیبایی را دارد. به دلیل ماهیت پلیمری قابلیت جذب رنگ و تغییر رنگ دارد.

روکش: روکش انواع مختلفی دارد سرامیکی، فلزی و از جنس طلا .متداول ترین نوع روکش از جنس سرامیک است و برای دندان های عصب کشی شده یا دندان هایی که پوسیدگی زیادی دارد استفاده میشود.برای استفاده روکش دندان باید از هر طرف مقداری تراش بخورد تا روکش بتواند جا بگیرد.

 لمینت دندان : لمینت دندان روکش نازکی است که روی دندان قرار میگیرد و نسبت به کامپوزیت دندان رنگ پذیری کمتر و مقاومت بیشتری دارد. برای قراردادن لمینت دندان، دندان ها باید کمی تراش بخورند تا سطحی چسبنده پیدا کنند.

نگران نباشید میزان تراش لمینت دندان بسیار کم و ناچیز است و در حد یک میلیمتر است تا پوسته نازک لمینت دندان به روی آن بخوبی بچسبد.

کدام نوع کامپوزیت دندان بهتر است؟

انتخاب کامپوزیت دندان براساس رنگی که مدنظر بیمار است و ناحیه ای که قرار است به وسیله کامپوزیت دندان ترمیم شود انتخاب می شود.تفاوت قیمت کامپوزیت دندان موجود دربازار به دلیل برند آن است.سه کشور امریکا، ژاپن و آلمان در تولید کامپوزیت دندان با هم در رقابت هستند.از برندهای معروف در بازار می توان به

 کامپوزیت دندان  IPS شرکت ایووکولار آلمان

کامپوزیت دندان توکویاما  ژاپن

کامپوزیت دندان جیانیال ژاپن

کامپوزیت دندان سارمکو سوییس

کامپوزیت دندان زنیت آلمان

اشاره کرد.

کامپوزیت ونیر چگونه انجام میشود

ابتدا باید دندان های شما از هرگونه جرم و پلاک عاری گردد به این منظور عمل جرم گیری انجام میشود . سپس رنگ کامپوزیت دندان خود را انتخاب میکند و دندان پزشک ترمیم زیبایی دندان های شما را اغاز می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا